Leśny Krecik z Browaru Łąkomin

Wróciłem z wakacji, ale nie zastałem pustej półki, bo przywitanie przygotował mi lubuski Browar Łąkomin ze swoim Leśnym Krecikiem, czyli Foreign Extra Stoutem.
O samym browarze kiedyś słyszałem, że to najmniejszy browar w Polsce (warzelnia 0,9 hl), dokładniej usłyszałem podczas Poznańskich Targów Piwnych, gdzie ich mocne piwa pozdobywały medale.
Teraz widzę, że browar się rozwija, bo nie dość że ma nową, większą warzelnię o wybiciu 7,5 hl to jeszcze zaczyna ekspensję na Polskę w postaci butelek i obecności na festiwalach. Z tego co widzę Krecik doceniony był już wcześniej dwukrotnie na Chmielakach.
Jeśli dobrze się orientuję to jest to pierwsze piwo robione na nowej warzelni.
W barwie ciemny brąz, wpadający w czerń, pod światło z refleksami, piana drobnopęcherzykowa, niska i zabarwiona. W aromacie palone nuty, jest też kawa i żbożowy charakter. W smaku przede wszystkim nuty palone, ciemna czekolada, kawa zbożowa i lekka karmelowa nuta, która wręcz przypominała lekki posmak koli.
Całość podsumowana mocno odczuwalną, ale prostą chmielową goryczką, w której czuć charakter trawiastych i ziemistych chmieli. Piwo ma prosty profil smakowy i jest ułożone, dodatkowo wysycenie na średnim poziomie, które całkiem dobrze pasuje do piwa.

Jest to całkiem fajna, dość prosta w odbiorze, ale mocniejsza interpretacja klasycznego Dry Stouta, z prostym profilem łączącym paloność ciemnych słodów i mocną prostą chmielową goryczkowość. Piwo ma 16 BLG, 6,9% alkoholu i 36 IBU.

Lesny Krecik Browar Lakomin

Dodaj komentarz