Rozszerzona rzeczywistość piwowarstwa rzemieślniczego

To prawdopodobnie najdłuższy tytuł wpisu, jaki można ułożyć z 4 słów, ale mam nadzieję, że zrozumiecie i zobaczycie jak wygodne jest to rozwiązanie, zarówno dla browarów, jak i konsumentów. Dziwię się, że tak rzadko jest stosowane. Do wpisu zainspirowało mnie widoczne na zdjęciu opakowanie z napisem SEE MORE nad kodem kreskowym i ciekawość, co się pod tym kryje.

O co chodzi? Już jakiś czas temu można było zauważyć, że browary, które na samym początku swojej przygody, na opakowaniach podawały możliwie szeroki i szczegółowy skład piwa, aktualnie zaczęły się ograniczać do absolutnego minimum związanego z wymogami prawnymi dotyczącymi wskazania zawartości alergenów i zawartości alkoholu.

Jest to jak najbardziej racjonalne, przy zmienności dostępnych surowców i rozszerzeniu eksportu, pojawia się potrzeba umieszczania innych informacji na etykiecie, w tym w kilku językach.

Co w takim razie zrobić by nadal dbać o transparentność i możliwie szeroką informację dla konsumenta, która według mnie jest jedną z kluczowych kwestii jeśli chodzi o piwowarstwo rzemieślnicze, a do tego daje o wiele większe pole do działania niż dość ograniczona przestrzennie etykieta. Można tam dać możliwie wszystko, opisać piwo, styl, wideo z twórcami piwa, pokazać jest historię.

Po wczytaniu powyższego kodu QR pod hasłem „SEE MORE” przenosi nas na stronę: https://100mostow.pl/dry-hopped-saison/

Na stronie jest kompleksowa informacja o piwie i większość powinna być zadowolona.

Jednak, jedna uwaga, mam wrażenie, że to hasło SEE MORE mogłoby być bardziej precyzyjne, by wręcz wzywało konsumenta do działania, może przydałby się precyzyjniejszy komunikat jak np. COMPLETE BEER DETAILS czy FULL BEER INFO. Równie krótkie, ale mówi zdecydowanie więcej.

Podobne rozwiązanie na etykietach z podstawowej serii zrobiła Brokreacja, tutaj niestety po prostu kod QR, który jest tak tajemniczo umieszczony, ale po wczytaniu zastosowali bardzo fajne rozwiązanie, bo przenosi na stronę https://brozakupy.pl/encyklopedia/ gdzie są szczegółowe informacje o piwie i ekipa Brokreacji na wideo opisuje, otwiera i degustuje te piwo, super sprawa.

Kolejną dobrą praktykę i inspirację znaleźć można na etykiecie Browaru Zamkowego Cieszyn, który jest właściwie żywym muzeum piwowarstwa. Tutaj już wyraźne wezwanie do działania wskazujące też, co znajdzie się pod kodem QR, a jest to wirtualna wycieczka po browarze, dostępna również na stronie https://v.activ-net.pl/browarcieszyn/

Same kody QR są rozwiązaniem znanym od lat. Już w książce Tomasza Kopyry znajdowały się odnośniki do wideo. Aplikacje takie jak Untappd czy Polski Kraft wykorzystują kody kreskowe do znajdowania konkretnego piwa w apce. Istniał kiedyś projekt Interaktywna Butelka Piwa, o którym tu pisałem, niestety nie przetrwał próby czasu, jeśli interesuje was ten temat, sprawdźcie >>TEN WPIS<<.

Wykorzystywanie nowych technologii pozwala browarom na robienie coraz bardziej zaawansowanych rzeczy i unikalnych doświadczeń dla konsumentów, idąc jeszcze dalej niż kody QR, których w tradycyjny sposób nie byłoby szans zrealizować, jak etykiety z rozszerzoną rzeczywistością, łączące etykietę z platformą sprzedażową czy pozwalające obserwować na ekranie smartfona animacje na etykietach, zmieniając de facto opakowanie w interaktywny wyświetlacz, zresztą zobaczcie sami o czym mówię i trzymam kciuki za rozwój browarów również w tym segmencie.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s